Segmen : Jom Kenali KPOP Bloggers

| On
1:15:00 AM
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera


ekceli, saya dah lama buat review pasal segmen yang awesome nie. tp, saya malas nak update post. sebenarnya nie la segmen yg sekali saya tgk, terus nak join. slalunya, skali tengok uuummmmpphh tak menarik perhatian den pun. tapi tu la, malas nak update post. ok lah, kita straight to the point, yeah!


The Rules:
 Warganegara Malaysia
 Mempunyai BLOG dan akaun FACEBOOK.
 Follow blog Atin & Atiqah. *untuk mengetahui perkembangan segmen ni.
 Like SINI

saya dah follow blog kak Atin & kak Atiqah. dan saya juga dah LIKE page kak Atiqah :D

Cara- cara Menyertai Segmen:
 Buat entry bertajuk "Segmen: Jom Kenali KPOP Bloggers".
 Letak banner segmen di atas dan linkkan ke entry ni.
 Jawab semua soalan yang diberikan.
 Tinggalkan link penyertaan di ruangan komen entry ni *di CBOX atau tempat lain tidak akan dilayan.
 Tinggalkan link entry anda di blog Atiqah, jika anda join segmen ini dari blog dia. Manakala tinggalkan link entry anda di blog Atin jika anda join segmen ini dari blog dia.
 Tag 3 orang rakan blogger dan pastikan mereka tahu.
 Tarikh tutup: Sebelum bulan Ramadhan

okey, let's start answering!

 Group KPOP pertama yang korang minat?
Group pertama eh? rasanya mcm 2PM sbb time tu minat dkt lagu I'll Be Back. tp, rasa mcm B2ST sbb time tu minat dkt lagu Shock. ntah le. saya main minat je. nmpk group yg ada hensem skit, terus rembat. takpun, kalu lagu diorang awesome, terus minat :D
 Lagu KPOP kegemaran korang . State 2 reasons kenapa korang suka lagu tu

Nie saya nak list lagu yang saya minat sekarang la.
a. Dalmatian - E.R . Sebab? suara diorang buat saya melt.
b. BTOB - Insane. lagu nie mmg
c. BIGBANG - Still Alive. melodi dia sumpah best!
d. INFINITE - The Chaser. saya kalu dgr lagu nie mesti tringat muka Myungsoo dlm MV. HAHA ;)
e. INFINITE - Feel So Bad. melodi dia saya suka. satu lagi mksd lagu nie ada kena mengena dgn saya.
f. EXO-k - MAMA. lagu nie aku dgr beribu kali pun tak pe. suka part "Careless, Careless, Shoot Anonymous..."
g. U-KISS - Believe, Dora Dora, Man Man Hani, Te Amo. huh. lagu nie saya suke dgr sbb Kevin. saya boleh melt kalu dgr suara dya =,=
h. B1A4 - Baby Good Night. ntah kenapa saya suka dgr lagu nie. maybe sbb Gongchan and Baro kot =="

ermm.. tu ja kot. HAHA. byk gila lagu saya list. sorry :P

 Siapakah ultimate bias korang. Seorang sahaja. Tak boleh lebih

ultimate bias? *muka toya* biras saya ada la. ok tipu. seorang ja mintak? huh. saya ada 10+ bias. kejap saya suka Gongchan. kejap Baro. kejap Kevin. kejap Sungjong. kejap Sungkyu. errmm,, tapi saya tetap sayang dekat burung hantu saya, KIM MYUNGSOO :D
 Group KPOP mana yang menjadi top3 pilihan korang sekarang?

top 3 eh? ermm, saya spnjang minat KPOP nie sama ja. semuanya best best.

Satu: INFINITE
Satu setengah: BIGBANG
Dua: U-KISS
Dua setengah: Teen Top
Tiga: B1A4
Tiga setengah: EXO

nie saya main letak sambil tutup mata je. soalan mintak yg sekarang kan? so, saya letak la yg sekarang pnya. padahal banyak lagi yg saya minat. semuanya top 1 bagi saya.
 K-DRAMA & Variety show kegemaran korang?

K-Drama eh? saya nie tak la tgk sgt K-Drama. tp, first time saya tgk K-Drama sampai habis ialah He's Beautiful. yg lain semua aku 1 episod pun aku dah nak terlelap bila tengok.hehe. Dream 1 & 2 pun best jgk, BOF pun best jgk, Love Rain pun best jgk.
Variety show pon aku tak tgk sgt. yang aku suka tgk Star Kitchen with U-KISS, Let's Go Bream Team! kebanyakkan variety show aku tgk kat Youtube. antaranya Running Man. INFINITE Ranking King. Hello Baby MBLAQ. Sesame Player INFINITE, B1A4 and MBLAQ.
 Blog fanfiction manakah yang menjadi kegemaran korang? State 2 reasons

blog fanfiction eh? saya sebenarnya baru tahu yg ada manusia buat blog fanfiction lps msuk BBB. tp, saya kalu beli EPOP slalu jgk baca FF dalam majalah tu. kadang- kadang je sbb saya tak minat membaca sgt. hehe :)
 Adakah bias korang antara yang paling smart & sexy ? tunjukkan gambar tersebut

bias saya smart and sexy? of coarse la! cute and handsome lagii.. ooops! aku sudah melebih, sorry.


my burung hantu. 


tu je yg saya boleh bagi gmbr bias sya yg smart and sexy. ada byk lagi. tp, tak boleh show off upload, nnti korang tergoda. hehe :P
 Jika korang seorang Kpoppers, upload photo barang/koleksi kpop yang korang ada

saya tak de la banyak sgt KPOP stuff. Lagipun, sayakan masih d'bawah jagaan parents saya. so, poket masih kering maa.



a. yg album INFINITIZE + Photobook + Big poster tu birthday present saya from Dalilah :)

b. klu dya seorang kpopers mestila ada epop kan? saya tak la beli setiap bulan. kalau ada duit lebih baru beli. dalam epop tu ada big poster. saya sengaja tak cabut sbb sayang. biar je dalam majalah tu.
c. calender EPOP
d. pencil box 2PM and B2ST. keychain logo Infinite tu saya tempah kat kawan saya. felt craft namanya. sama juga dgn keychain Inspirit tu.

even, barang yg kpop yg kita ada boleh dibuat sendiri. saya tetap anggap itu kpop stuff. biarlah murah pun. biarlah tak beli online pun. lantak la. saya print gmbr korea pun saya anggap itu kpop stuff dan bagi saya ia amat bernilai walaupun hanya sekeping gambar yg kita print sndiri :D

and the last but not least, saya nak tag;

ANDA yang sedang membaca entry ini
ANDA yang sedang stalk blog ini
BBB's members yg berminat.

3 comments on "Segmen : Jom Kenali KPOP Bloggers"
  1. Thanks for join :)
    Awat pnggil Myungsoo burung hantu? *gelak guling2*
    wah bestnya dapat present album infinite :)

    ReplyDelete
  2. Thnxk for join :D
    haha unnie Tqah nk gelak bertempat ye hihi .. LOL >_<

    ReplyDelete
  3. @Nurul AtiQah: saya panggil dia burung hantu sbb mata dia. hehe

    ReplyDelete