First Time dalam Hidupku : Membaca Novel..

| On
7:17:00 PM

hohohooh, Amni amat gembira sgt hari nie sbb akhirnya Amni dapat juga habiskan operasi membaca novel.. Amni mmg betulla ckp kt korang, first time kot baca novel.. dlm hidup Amni ni, tak ada langsung sikap membaca.. Sumpah! tak caya tnya bestfriend Amni, Dalilah.. 

now, Amni nak story about novel yg Amni baca tu... novel tu adalah karya Hlovate dan terbitan Jemari Seni Publishing.. novel tu bertajuk " [tunas] " ...  Amni habis baca novel nie tepat pada pukul 6:23 p.m pada hari Sabtu 08.10.2011 

novel tu syok ow klu nak tau! syok gila bapak r.. hehheh.. dan novel tu juga telah menghanyutkan Amni ke arus pembacaan.. dan sekarang Amni baru tau yg membaca nie, best rupanya klu kita mulakan dri awal.. lebih2 lagi mula baca dgn buku-buku yg so interesting.. hehehheh..
klu korang nak tau....


Novel HLOVATE nie, memang TERBAIK larh!

hehhehe.. ok, bagi yg tidak tahu buku [tunas] tu macam mana.. nih Amni tunjuk covernya dulu..

*ni la..

cover dia pun sebenarnya dh menarik minat Amni untuk baca novel nie... now, Amni nak coretkan sedikit keratan cerita dalam novel [tunas] ni..


“Akak nak bunga apa? Sebut aje.” Lee pula yang menyambung. “Bunga ros? Bunga matahari? Bunga carnation? Bunga lili? Bunga raya?” Dia membilang dengan jari tangan. “Bunga bakawali? Bunga teratai? Bunga orkid? Bunga plastik? Bunga lawang? Bunga cengkih?” Budak bertujuh itu memandang Addin tak berkelip.“Tulip ada?”
“Kenapa mesti akak mintak the only flower yang kita orang tak ada?”
A-Cid berpaling ke belakang. “Benz, one red rose, full-bloom, with baby's breath in a bouquet, please. Wrap with white organza." Dia memetik jari. “Pink ribbon.” Benz memandang A-Cid dengan muka yang tak boleh dibaca. “The I-Love-You ensemble?" Keningnya terangkat sebelah. Addin jatuh rahang bawah. The-what??? “A-Cid! Akak memang tak main la benda-benda macam tu....”
“I’m Panah Arjuna. I spread the love.” Selamba dia menuturkan dengan muka toya. Masihkah anda ingat pada Benz dan Addin, dalam novel aA+bB?.Kini HLOVATE, mengundur beberapa tahun ke belakang, untuk menyingkap sebahagian persoalan, sebahagian rasa dan sebahagian kisah, tentang Addin & Benz serta Magnificent 7 suatu waktu dulu.

Komen dari Amni:
Kisah zaman persekolahan Addin dan Benz dari mula masuk asrama Tunas. Tidak banyak klimaks dalam cerita kali nie menyebabkan Amni lambat-lambat nak habiskan novel nie (=
 Tidak banyak yg Amni nak komen, Hlovate menulis dgn santai dan memaparkan cerita remaja sekolah yg bijak anak orang kaya dan nakal. Insiden-insiden yg pasti berlaku pada remaja asrama curi keluar, curi merokok dan mengahadapi exam SPM dgn tegang..
 Dalam novel ni ada 2 chapter, pertama tentang Addin yg kena tangkap basah dengan abangnya, oleh Cikgu yg skema d’sebabkan dihasut oleh geng minah salih celup.Eve. dgn selambanya dan dihukum bersiri atas padang selama 3jam di tengah panas dan hujan. Macam mana keadaan Addin dan Benz yg macam kutub utara dan kutub selatan. Tidak dapat ditemukan tapi terpaksa bergandingan dalam Malam Bersama Selamanya.

hhehhe, panjang berjela la plak..(: dan memang tidak d'nafikan novel [tunas] nie mmg terbaik lah! thanks Hlovate.. n lepas nie Amni nk baca aA+bB plak.. heheheh,.. sambungan [tunas] agaknya.. best jugak crita tu.. .. 

nie cover aA+bB..



novel nie formaly known as GreaTroublemaker[i'm outta teens]
yg waktu zaman skolah tu..
GreTroublemaker_i dgn GreaTroublemaker[i'm a senior]


*sapa yg dh baca novel [tunas] tu, mesti tau kan apa itu GreaTroublemaker.. hehehheh..

ok larh, smpai setakat nie je kut yg Amni boleh Amni coretkan... Happy Reading..
Bye, Spread Love ! 



3 comments on "First Time dalam Hidupku : Membaca Novel.."