DRIVING LESSONS

| On
1:39:00 PM
안녕 여러분~

maaf, aku tak sabar dah nak menunggu hari esok untuk next entri ni. aku nak cerita jugak haha.
kali ni pasal activity yang aku buat after SPM, means that sepanjang aku cuti berbulan-bulan after SPM tamat tu - apa yang aku buat. pergi kelas belajar bawa kereta dan tunggang motor adalah salah satu daripadanya.

aku rasa aku tak perlu kot nak abadikan cerita before aku habis sekolah menengah tu dalam blog ni. sebabnya, mmg sadis sangat bila ingat balik that struggle moment nak SPM. ya aku admit that ada moment yang menarik dalam tempoh tu tp entahla, moment lepas SPM lagi best hahahaha

aku daftar untuk belajar driving ni a month after SPM habis. eh jap. SPM habis hujung bulan November, aku daftar around early Januari. tu dikira a month after or two month after? lol aku dah tak tau kira. takpelah, yang pastinya aku agak lambatla daftar tu semua kalau nak compare dgn kawan-kawan yg lain. diorang after habis SPM je terus daftar and start belajar. yang dah lulus JPJ pun dah ada. punyala cepat. aku ni kelik Klate dulu sebab cuti sekolah akhir tahun kan mesti balik. so sebulan dalam Disember tu tak buat apa-apa lg, relax je.

daftar kereta motor total sebenar RM 1,500++ tp disebabkan masa nak daftar tu ayah aku terserempak dgn boss institut memandu yg merupakan kawan lama dia so tolak GST apa semua dia bagi la aku RM 1,300+ je haha. kira bernasib baik la masa daftar tu boss ada kalau tak boss tu selalu takde kat office, keluar outstation je kerani situ bagitau. lepas daftar aku dah hadir kuliah kereta motor selama 2 hari dan terus buat ujian komputer. aku lulus sekali je ujian komputer tu fuhh dalam takut pun mampu meluluskan diri lol

lepas lulus ujian tu aku lepak jap dengan dalilah pastu dia terus pelawa nak bonceng aku pergi hantar result ujian komputer dekat institut memandu tu. kerani tu kata lepas dpt lesen L nanti terus boleh mula latihan motor, latihan kereta kena tunggu dapat cikgu dulu.



gambar ni aku ambil masa first day datang untuk latihan motor. ni litar untuk latihan motor. aku datang dengan taktahu apa. sepatutnya kena tahu atleast bawak motor sbb datang situ kena terus belajar naik titi, pusingan 8, brek kecemasan apa semua dah tapi aku tau start motor je haha so aku diminta untuk tunggu sampai pukul 12 baru cikgu motor ajar secara personal. korang bayanglah aku dah la datang dari pukul 7.30 pagi tunggu duduk saja sampai pukul 12 tengahari, hm nasib badan la taktau naik motor

tapi sekarang Alhamdulillah dah tau dah bawak motor lps hari pertama cikgu tu ajar terus latihan seterusnya tu tau dah bawak motor. Jumaat minggu depan dah nak test JPJ dah after 16 jam latihan dan QTI. kereta pun sama dah nak test jugak maybe next 2 weeks. aku dapat belajar dgn cikgu paling baik kat situ, cikgu Hisyamuddin. dia garang dgn aku sekali je sbb lambat boleh bawak naik bukit hahahaha



ini aku snap mana cg suruh berhenti tepi kejap sbb dia nak singgah kedai bateri kereta. di institut memandu ni masih menggunakan kereta kancil. heol =="

tak sangka seorang Amni dah pandai bawak kenderaan seperti kereta dan motor dalam masa tolak tambah 3 bulan, lol. pasni kalau diberi kepercayaan dari parents aku bolehla nak bawak kawan-kawan ke adik-adik aku ke atau parents aku sendiri ke pergi mana-mana. cewah! doakan aku lulus sekali je test JPJ kereta dan motor nanti pheww gementar yg amat.
Be First to Post Comment !
Post a Comment