MOOD REPUBLIK TOUR KEDAH 2016

| On
10:34:00 AM
ASSALAMUALAIKUM!

haritu on 26th of March aku berjaya juga sampai di Mood Republik Tour Kedah yang bertempat di TH Hotel & Convention Center, Alor Setar, Kedah. tempat ni dekat dengan airport Sultan Abdul Halim dan around 45 minutes jugaklah nak sampai dari rumah aku di Perlis. kepada sesiapa yang still tahu, Mood Republik adalah sebuah Festival Fesyen Muslimah No.1 di Malaysia. ada banyak la butik famous akan turus join festival ni such as Calaqisya, Radiusite/Dreemika, Rina Salleh Clothing, Jubahsouq, Fatin Suhana, SincerelybyusShawl dan banyak lagi.

ramai kawan-kawan, sedara mara aku termasuk parents aku pelik kenapa aku nak sangat pergi tempat ni. sebab before event ni berlangsung aku ada la share poster Mood Republik di facebook dan twitter dan instagram dengan caption yang menunjukkan betapa excited nya aku nak pergi festival ni hahaa. aku bukannya apa, excited sebab nak join lautan manusia berhimpit dekat festival tu, berebut untuk dapatkan baju yang lawa-lawa dengan harga sale diorang letak. siapa tak nak kan? orang macam aku yang gila shopping online ni, yang sentiasa scroll instagram tengok update dari diorang ni mau tak excited dengan benda sebegini.

aku telah dipelawa oleh sahabat baik aku si Dalilah untuk pergi sekali kesana. kakak dia drive. lagi la excited sbb dapat pergi dengan kawan. aku bukannya taknak pergi dengan parents aku, cuma aku macam dapat agak yang kalau pergi dengan parents,  sampai sana diorang tengok orang ramai confirm taknak masuk. aku jugak yang sedih merana nanti. dah la masa Mood Republik turun Kelantan dah tak dapat join sbb aku sampai Kelantan a day after event tu habis.


tetiba malam sebelum hari sabtu nak pergi MR tu adik aku Amjad sakit dekat sekolah dia di Pahang. terus parents aku pecut pergi sana pukul 2 pagi. tinggallah aku berdua dengan adik aku yang darjah 6. dia kena pergi sekolah tu yang tinggal dengan aku. aku dah cuak dah mcm mana nak pergi. mmg malam tu kepala serabut fikir mcm mana aku nak pergi. takkan nak bawak adik aku sekali, kereta kawan aku tu dah tak muat. mujur masa Subuh adik aku di MRSM call cakap nak balik sbb sekolah takde air. aku lega yang amat sebab kalau dia balik dia boleh stay kat rumah dengan adik aku yg darjah 6 tu hihi aku ni ramai adik, 6 orang >.<

kakak Dalilah kata kita akan bertolak dalam pukul 9 pagi so that bila sampai pintu hall tu dah buka. kitorang choose to go on Sabtu sebab Jumaat hari first day tu memang ramai gila manusia. dengan cuaca panasnya, orang berebut nak dapatkan goodies bag lagi. perhh. kitorang pergi hari Sabtu tak kena beratur pun mungkin sebab 1) goodies bag dah habis. 2) sampai awal sangat orang pun tak bangun lagi lol. tapi masa kitorang kat sana tengok jam pukul 12 tengahari orang tengah ramai. sesak tak boleh masuk. satu kelegaan sebab kitorang datang awal. masa orang nak masuk kitorang dah nak balik

sebelum masuk kena isi dulu benda ni pastu diorang cop Access tu kat tangan


sebelum nak pergi event tu aku dah shortlist nak pergi booth butik mana, nak beli apa so that perbelanjaan terkawal. ha gitu. kawan-kawan yang tak dapat pergi dan buat kiriman dengan aku pun aku dah shortlist. sampai sana terus aku serbu booth tu. takdelah mata nak melilau tengok tapi tak beli pun. apa yang diorang update kat instagram tu la yang diorang jual. price and size measurement pun diorang dah letak. sebab tu aku boleh siap buat list.

pergi MR ni juga sebenarnya aku nak jumpa virtual friends aku yang aku kenal through instagram. kitorang dah kenal setahun kalau tak silap. selalu WeChat and Whatsapp tapi tak bertemu mata lagi. kebetulan diorang ni ada bukak booth butik diorang kat sana. lagi aku excited nak jumpa diorang! malu nak jumpa tu ada jugak tp disebabkan ni je peluang yag ada so sifat malu tu buang jauh-jauh.

gambar ni je yang proper. yang lain semua bergegar Dalilah tangkap. sobs 

korang tengok gambar ni, korang rasa muka diorang macam siapa? haha diorang ni sebenarnya puteri kepasa pelakon & pelawak terkenal Malaysia - Didie Alias. Dalilah pun hairan macam mana aku boleh kenal diorang. actually Dinie (kanan) tu yang mula tegur aku di instagram. dia ada comment dekat gambar yang aku register as Official INSPIRIT. dia tanya macam mana aku join blabla then aku kata la add WeChat aku kalau nak tau lebih lanjut. masa dekat WeChat tu yang aku baru perasan profile picture dia muka macam Didie Alias. aku pun stalk instagram dia, ya memang betul pun. tak sangka kitorang selalu sembang. masa aku decide taknak guna WeChat, aku minta number dia mana tau boleh sambung sembang di Whatsapp pulak ke. dia bagi number dia, aku terkejut gila sbb aku expect dia takkan bagi. Dinie ni tua dari aku. lps tu adik dia Dani (kiri) pulak tegur aku kat instagram. yang ni lagi gila sebab dia sebaya dengan aku. begitulah kisahnya haha

aku sampai kat booth diorang DHANIA no 70 terus masuk pilih shawl. diorang ni jual shawl dengan kakak diorang sorang lagi nama Dhaniyah. aku expect diorang tak perasan la aku ada kat booth diorang. tetiba Dinie ni jerit "ehh amniiiiii". habis semua orang yang lalu depan booth tu pandang kitorang. Dalilah kat sebelah aku pun terkejut haha. lepas dah pilih shawl aku ajak diorang tangkap gambar. ya Allah sempoi gila diorang haha. pastu siap salam peluk lagi bila aku kata dah nak balik. mummy diorang Didie Alias takde dekat booth, tak turun lagi katanya.

memang satu moment yang aku tak boleh lupa. jumpa virtual friends aku face to face buat pertama kali. ada banyak lagi virtual friends aku yang aku teringin nak jumpa. inshaAllah sifat malu tu tak datang dah sebab dah dibuang jauh-jauh lol.


tak banyak pun aku beli hahahahaha. sikit je kan? kan?
betullah sikit. barang aku hanyalah shawl from DHANIA, square scarf from SincerelybyusShawl and blouse shirt from Rayyan Haya. yang lain semua kiriman dari kawan-kawan yang tak dapat pergi.

kitorang keluar dari event tu dalam pukul 12 tengahari. 2 jam pusing-pusing dalam hall tu haha. sementara tunggu kakak Dalilah habis shopping kitorang tunggu dia di surau. tetiba Didie Alias lalu sebelah kitorang. baru turun dari hotel. okay la dapat tengok dia lalu je. aku tak sempat nak tegur. tapi Ameera Zaini pengacara TV lalu aku sempat tegur. korang kenal siapa dia? alaa pengacara Safiyya TV9 tu. dia datang sebab dia bukak booth tudung dia jugak -  Ameera Zaini Hijab Revival.


sekeping lagi gambar ditangkap before pulang hehe. sekian saja story aku pergi Mood Republik. happy sangat sebab finally dapat jugak pergi. duit pun melayang haha. thank you Mood Republik sebab datang utara, dekat sikit aku nak pergi. and thank you to Dalilah jugak sebab merealisasikan impian aku dengan membawa aku kesana. adiooooss! 
Be First to Post Comment !
Post a Comment